Соціальний педагог– це педагогічний
працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового
захисту учнів школи та попередженні впливу негативних соціальних чинників на
формування та розвиток особистості дитини.
У школі він є
громадським інспектором з охорони дитинства.
Соціальний
педагог
ü здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт
та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми
потребами, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження
безпритульності, бездоглядності та випадків усіх форм домашнього насильства над
дітьми;
ü бере участь у виховній роботі з питань профілактики
появи негативних форм поведінки у неповнолітніх (паління, алкоголізму,
наркоманії; дитячої злочинності тощо), пропаганди здорового способу життя,
статевого виховання молоді;
ü допомагає виявленню творчих нахилів, розкриттю
здібностей дітей та підлітків, сприяє участі учнів у суспільно-корисній,
волонтерській діяльності;
ü проводить просвітницьку роботу з батьками або особами,
що їх замінюють (індивідуальні бесіди, виступи на батьківських зборах);
ü є посередником між школою, сім’єю, державними
установами по захисту прав дітей та громадськістю; бере участь в організації їх
взаємодії з метою створення умов для нормального розвитку дітей і підлітків.
Функції
соціального педагога
1. Прогностична: прогнозування посилення негативних чи позитивних сторін
соціальної ситуації.
2. Консультативна: рекомендації учням, батькам, вчителям, молодіжним
об’єднанням з питань розв’язання конфліктів та проблемних ситуацій.
3. Захисна: захист прав дітей, представлення їх інтересів в різноманітних
інстанціях
4. Профілактична: запобігання негативним проявам в учнівському середовищі,
пропаганда ЗСЖ.
5. Соціально-перетворювальна: соціально-педагогічний захист соціально
незахищених категорій дітей, сприяння професійному самовизначенню.
6. Організаційна: координація взаємодії всіх суб’єктів виховання, сприяння
участі дітей у науковій, технічній, художній творчості.
Питання, за якими
можна звертатися до соціального педагога
ü формування гуманних відносин між учнями та педагогами;
ü охорона і захист прав та інтересів дітей;
ü вивчення особливостей особистості учня, соціальної
ситуації розвитку та умов життєдіяльності;
ü вияв інтересів та потреб, проблем і труднощів дітей та
підлітків;
ü створення атмосфери психологічного комфорту для учнів
у навчальній та позанавчальній діяльності;
ü організація та координація різних видів позанавчальної
діяльності дітей і підлітків;
ü попередження конфліктів в учнівських колективах;
ü допомога у професійному самовизначенні;
ü орієнтація учнів на здоровий спосіб життя;
ü профілактика правопорушень серед неповнолітніх, робота
з учнями “групи ризику”;
ü взаємодія з педагогами, психологами, батьками або
опікунами для надання допомоги учням.
0 коментарі:
Дописати коментар